Pages

29 Aralık 2006

ÖRGÜ GÜNLERİ-1

DALGALI ATKI

Yemek bloglarında yapılan aylık #ye etkinliğinden sonra artık biz elişi severlerinde örgü günleri isimli bir etkinliği var.İlk etkinliğimizin konusunu sevgili Nurdan "atkı" olarak belirledi.
Ve ilk etkinliğe bu ay Nurdan ev sahipliği yapıyor.(http://www.elorgusu.blogspot.com/ )
Bu güzel etkinliğin yaratıcısı olarak ona teşekkür ediyorum.

Kullanılan yün :Feza-zara
Şiş no : 5-5,5
38 ilmek atıp başalyın.Arka yüzünü ters örün.
Ön yüze geçin 1 kenar ilmeği örün. 3 defa iki ilmeği beraber örün (*2 ilmek ters olarak beraber ,2 ilmek ters olarak beraber,2 ilmek ters olarak beraber*)
*1 ters örün şişe bir kez ip dolayın* 6 defa bunu tekrar edin.
6 defa iki ilmeği beraber örün (* 2 ilmek ters olarak beraber *)
* şişe bir kez ip dolayın 1 ters örün * 6 defa bu şekilde örün
3 defa iki ilmeği beraber örün (* 2 ilmek ters olarak beraber*)
1 kenar ilmeğiörün.(Arka sıraları devamlı ters örün.)
Arkayı ters örün ,ön yüze geçip düz örün ,arkayı ters örün .Örneğin yüzüne gelince yukarıdaki örneği tekrar aynen uygulayın.

SAÇ ÖRGÜLÜ ATKI

Kullanılan yün:Kartopu -gonca
Şiş no:4-4,5
43 İlmek başlanır.
10 sıra çift lastik örülür.
Çift lastik:1 kenar ilmeği ,*2 ters, 2 düz*.........1 kenar ilmeği örülerek ilk sıra örülür.(** arasındaki işlem tekrarlanır)
Saç örgüsünü yapmak için örgünün ön yüzünde 1 kenar ilmeği ,2 ters, 2 düz 2 ters örülür.
Sonraki 6 ilmek 3 er ilmek olarak saç örgüsü yapılır.(ilk 3 ilmek şişten çıkarılır.Sol şişteki 3 ilmeksağ şişe alınır.çıkarılan ilmekler tekrar sol şişe alınır.Sağ şişe alınan 3 ilmekte tekrar sol şişe alınarak hepsi düz örülür.)
2 kez daha 2 ters 2 düz 2 ters örülür saç örgüsü yapılır.2 ters 2 düz 2 ters 1 kenar ilmeği örülür.
Sonraki sıralarda (arka ve önde) ilmekler görüldüğü gibi örülür düz olanlar düz ters olanlar ters.13-14 sırada bir yukardaki işlem örgünün ön yüzünde tekrarlanır.

19 yorum:

  1. Merhaba,

    sac orgulu atki cok hosuma gitti, bilmek isterim kac numarali sislerle ordunuz? Acaba hangi marka yun kullaniyorsunuz?

    Simdiden tesekkurler,

    Sarah

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Nalan,
    Sana ve ailene, sağlık huzur, mutluluk dolu bayramlar, ve çooook güzel bir yıl diliyorum
    Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  3. Bir avuç dua, bir kucak sevgi, sıcak bir mesaj, kapatır mesafeleri birleştirir gönülleri kalbiniz nur, haneniz huzur dolsun,vücudunuz sıhhat ve afiyet bulsun Kurban Bayramınız mübarek Yeni yılınız kutlu olsun. Sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
  4. Nefes almak bayramdır; günün birinde soluksuz kalınca anlar insan...

    Görmenin nasıl bir bayram olduğunu karanlık öğretir;


    Sevdiklerimizle geçen her gün bayramdır;yalnız kaldığımızda öğreniriz.

    yoğun bakımda geçen sancılı bir gecenin sabahı dünyaya gülümseyen gözlerle bakabilmek bayramdır..

    Endişe içinde beklenenden haber almak,
    Telefonda ansızın sesini duymak,
    Deli gibi özlenenin boynuna sarılmak bayramdır.

    Korktuğunda güvendiğine sarılabilmek,
    Dara düştüğünde dost kapısını çalabilmek bayramdır.

    "ona güvenmiştim, yanılmamışım.." sözü bayramdır.

    Alnı açık yaşlanmak bayramdır;
    Ulu bir çınar gibi ayakta ölebilmek bayram..

    İnsan yaşamının kurban edilmediği bir dünyada yaşamak dileğiyle....
    Kurban bayramınızı kutlar, yeni yılda her gününüzün bayram tadında geçmesini dilerim...


    Saygılarımla...

    YanıtlaSil
  5. Sarah,Şennur,Münevver abla ,neticede sizlerinde yeni yılını ve bayramını kutluyorum arkadaşlar !

    Sarah saç örgülü atkıyı kartopu "gonca -sena" yünü ile 4,5 numara şiş kullanarak ördüm.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Nalancığım ebruli olan modeli arıyordum, karşıma çıktı, harikasın. Ellerine sağlık hepsi güzel olmuş. Elime şiş ve yün alarak tarifini denemem lazım. Kısmet olur inşallah. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Guzel etkinlik de benim gibi bir beceriksiz nasil katilacak bu ise?

    YanıtlaSil
  8. Serracım hoşgeldin,özledim yorumlarını :)

    Fenamı işte sende bu etkinlik sayesinde örgünü biraz geliştirmiş olursun ayrıca beceriksizde değilsin !...

    Sevgili Ebru hoşgeldin !
    Atkıyı beğendiğine sevindim...

    YanıtlaSil
  9. I love that pink hat! I like how it swirls around.

    Thank you for your comment on my Fetching on Mittenfest.

    YanıtlaSil
  10. mrh dalgalı atkının nasıl örüldüğünü daha detaylı anlatırmısınız örnek her sırada mı konuyor

    YanıtlaSil
  11. günaydın dün dalgalı atkıyı başladım ilk sırayı ters ördüm sonra örneği koydum ondan sonraki sırayı ters örüp tekrar örneği mi koyuyoruz sayıları aynımı biraz daha detaylı anlatabilirmisiniz

    YanıtlaSil
  12. Örnek her sırada değil örneği koyup arkayı örün ön yüze geçip örneği koymadan örün arka sırayıda örüp tekrar öne geçtiğinizde örneği koyun.

    YanıtlaSil
  13. saatlerdir deniyorum 38 ilmek başladım örneğin sonuna gelince ya eksik yada fazla ilmek kalıyo birkaç sıra devam ettim buseferde kenarlar yamuk çıktı kayıyo gibi neyapmalıyım

    YanıtlaSil
  14. dalgalı atkı modelini arıyordum sizde görünce renk renk yaptım emeğinize sağlık

    YanıtlaSil