Pages

04 Ocak 2009

BATİK ATKI







Alize lanagold batik yün : 2 yumak (200 gr)

5 numara misinalı şiş


İki ayrı yumağı kullanarak biri 18 ilmek diğeri ,32 ilmek olan iki ayrı üçgen parça örün.Örgü bitene kadar 2 sıra düz 2 sıra ters örülecek.


Üçgenin örülüşü:

1 ilmek başlayın.Çevirip kenardan bir ilmek arttırın.2 ilmeği düz örün.Örgüyü çevirip kenardan bir ilmek arttırın sonraki iki ilmeği ters örün.Toplam 3 ilmek oldu.Bu şekilde her sıra başında attırarak istenen ilmek sayısına ulaşana kadar iki sıra düz ,iki sıra ters örün.Ben arttırmaları buradaki gibi yaptım.




Küçük üçgen parçanın son ilmeği ile büyük parçanın ilk ilmeğini beraber ters örün.Solda kalan diğer ilmekleri örmeden örgüyü çevirin küçük parçayı örün.Sıra başında bir arttırma yapın .Tekrar örüp son ilmekle büyük parçanın ilk ilmeğini beraber ters örün.Örgüyü çevirip küçüp parçayı örün.Bu şekilde her kenarda başlarken bir ilmek arttırın ,örün,iki ilmeği beraber örüp dönün.Sol şişte yani büyük üçgende 14 ilmek kalana kadar aynı şekilde örün,şimdi küçük parçayı örmeyi bırakın.( ipi resimdeki gibi sağ tarafta bırakın)

Misinalı şişte olduğu için büyük parçayı şişin ucuna doğru getirinAynı işlemleri bu sefer küçük parçada 14 ilmek kalan kadar uygulayın.14 ilmek olunca örüp ipi yine kenarda bırakın.

Bu şekilde aynı işlemleri tekrarlayarak sırayla bir sağ parçayı bir sol parçayı örün.

Bitirme:
İki şiştede eşit sayıda ilmek kalan kadar örün.(25-25) Bitireceğimiz için kenarlarda arttırma yerine bu sefer 2 ilmeği beraber örerek eksiltme yapacağız.Yani hem kenarda hemde ortada yaptığımız eksiltmeleri tüm ilmekler bitene kadar yapacağız.

28 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Nalan, ben bu örgüyü merak ediyordum, nasıl yapıldığını bir türlü çözememiştim. Çok sağol açıklamaların için. Elime yün-şiş alıp yaparak daha iyi anlayabileceğim herhalde. Çok güzel olmuş, ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. renkler çok güzel olmuş,ellerine sağlık,iyi haftalar dilerim

    YanıtlaSil
  4. can you email me: mcbratz-girl@hotmail.co.uk, i have some question wanna ask you.thanks

    YanıtlaSil
  5. En samimi duygularımla, yeni güzelliklerin ve mutlulukların başlangıcı olan Muharrem Ayı ve Aşure gününün; inananların maddi ve manevi arınmasına, ülkemizin, Filistinin ve insanlığın kurtuluşuna, sevgi, huzur ve barış iklimine kavuşmasına vesile olmasını diliyorum.Cenab-i Hak bu kiymetli günlerin hürmetine edilen dualarimizi kabul buyursun.Amin.

    YanıtlaSil
  6. Nalan merhaba Altınörgüden serpil(Serays) ben atkını çok beğendim anlaşılırda olmuş...Yapmaya çalışacağım..Elimde açık v koyu yeşil iki ip var onunla yapmayı deneyeyim diyorum buna uygun olabilecek şapka modelin var mı?
    Yardımcı olabilirsen sevinirim...

    www.blogcu.com

    YanıtlaSil
  7. Some of the content is very worthy of my drawing, I like your information!

    YanıtlaSil
  8. çok güzel canım.ellerine sağlık.bende çok istiyorum yapmayı.bakalım becerebilecekmiyim.çok güzel anlatmışsın.görüşürüz .nagice

    YanıtlaSil
  9. Serpil sen atkıya başla buna uygun bere buluruz bende henüz örmedim beresini.

    YanıtlaSil
  10. Sensin mahzun kalplerin sığınağı.Sensin mazlumun âhını işiten.Sensin zalimin zulmünü bilen.Senin adaletindir sığındığımız.
    Senin mizanındır güvendiğimiz.Senin hesabındır tesellimiz.Bu mübarek gün hatırına Rabbim her ne derdiniz var ise her ne sıkıntınız var ise dermana,,huzura,,bolluğa,,berekete,,feraha,,şifaya,,afiyete çevirsin.Gönül dolusu dualar filistinime..Taşların bile arkasindaki yahudiyi ihbar edecegi o mübarek güne erisme duasiyla..HAYIRLI CUMALAR.

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Nalan, çok şık, renkler çok yakışmış. Annem seneler evvel bu örgüden paspaslar yapmıştı.
    Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  12. Bir tane kuzenime ördüm. Şimdi ikinciyi kızıma örüyorum. Bende bere düşünüyorum buna, aklımda birşeyler var, bitirince resmini göderirim, ellerine sağlık, çok güzel şeyler yapıyorsun. Özden Ak

    YanıtlaSil
  13. ablacım merhaba bişey sormak istiyorum. Bu atkıyı yapmayı düşünüyorum. İp olarak acaba batik tiftik gibi ince iple olurmu

    YanıtlaSil
  14. mrb atkınızı çok beğendim bende alize burcum batik aldım 2 yumak misinalı şişle dediğiniz gibi yaptım şekil aynı oluyor ama sürekli sıra balşında artırma yaptıkça ilmeklerde artıyor bu şekilde doğrumu yapıyorum acaba her sıra sınuna gelince 1ilmek artırıyorum içeriye doğru gelince diğer iptende bir ilmek alıyorum şekil aynı ama ilmek artırdıkça sanki genişliyormuş gibi geliyor bana sürekli örgü bitene kadar artırmak mı zorundayoz acaba

    YanıtlaSil
  15. İçeri doğru geldiğinde dediğin gibi iki ilmek beraber örüp kesme yapıyorsan problem yoktur bence ,hem başlarda arttırıp hemde içte kesme yaptığımız için genişleme olmaz yanlarda belki sana öyle görünüyordur önemli olan ortadaki kesmeleri unutmamak kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  16. Bu atkıdan bir sürü ördüm. Anlatım çok güzeldi. Hiç zorlanmadım. Sadece iki şişle ördüm. Misinalı kullanamadım. Çok beğeniliyor. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba, ben de, genel olarak ilgili el sanatları, çeşitli yemek tarifleri, beijokas ile benim blog ziyaret blogunuzun bütün olarak her zaman çok güzel aşk
    http://agulhaetricot.com
    http://agulhaetricot.blogspot.com
    http://titacarre.elo7.com.br

    YanıtlaSil
  18. arkadaşım çok beğendim eline sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  19. çok güzel ve farklı bir model.. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  20. Sayfanın, varmı facebookda

    YanıtlaSil